.

 

 

Licence
Kurzy lektorek

Školy pánevního dna
Kurzy po celé ČR i SR
E-mail: lektorky@skolapanevnihodna.cz

Tel.: 734 830 287

Ženy, vnímáme skutečně svoje tělo?

Neposilujeme v životě až příliš? Co takhle trochu relaxace?

Karla je fitness instruktorka, matka tří dětí a manželka milujícího manžela.

Sportu se věnuje od raného dětství, je součástí jejího života. Otec ji i starší sestru vedl ke sportu odmala. Ve třech letech lyžovala. Ovládala všechny dostupné sporty jako plavání, jízdu na kole, bruslení, zkoušela i balet, bojové umění a volejbal. Táta zastával názor „Ve zdravém těle, zdravý duch.  Je potřeba se hýbat a hýbat, jinak budete holky tlusté, sport vás naučí disciplíně.“ A se sportem a disciplínou šel ruku v ruce výkon. Být lepší a ještě lepší. Takže nedílnou součástí jejího života byl hnací motor zvaný „výkon“. Nic holčičího. “Je potřeba být v životě silná a dokázat se o sebe postarat.“

Zpovídám Karlu, lektorku Školy pánevního dna, fitness trenérku, spolumajitelku fitness studia Strong BODY ve Slavkově u Brna a ženu s tajemným druhým jménem SIEVA……….také ženu, která miluje život ve všech jeho podobách, ráda se směje, říká, že „život je hra a nemá se brát příliš vážně“ a občas ráda přemítá o vážných věcech a tíži naší existence.

 

Karlu charakterizuje skvěle věta: „Co na srdci, to na jazyku…,.nebo co v pánevním dnu, to na jazyku?“

Karlo, jak se stalo, že Tvým zaměstnáním i životním posláním je sport a fitness?

Sport jsem milovala a rozhodla jsem se mu věnovat profesionálně už v dětství. Což souvisí s mojí výchovou. Hlavně s tátou. Hned po škole jsem se stala fitness trenérkou.  Začala jsem trénovat klientky, a hlavně klienty.

Úžasně mě to bavilo a naplňovalo.  Jela jak „pila“. Měla jsem hodně nadšení a energie, stále vymýšlela nové a nové sestavy. Hlavně mužům můj styl naprosto vyhovoval. Často měli dost práce, udržet se mnou krok.

 

No, a co Tě přivedlo ke Škole pánevního dna? Metoda 3×3 takové silové cvičení u žen přece nevyznává.

Ano, to máš pravdu. Já byla vždy stoprocentně zaměřená na fyzickou rovinu. Klienty jsem učila vše nejlépe, jak jen jsem dovedla. Sama jsem dbala na správné držení těla, jsem přece profík.  Byla jsem spokojená sama se sebou, klienti vypadali také spokojeně.

A přesto se u mě začaly objevovat počínající drobné zdravotní problémy. Bolest v bedrech, potíže s SI kloubním spojením, po dětech inkontinence.… Největším strašákem byla diagnóza „ vyhřezlá ploténka“.

Říkala jsem si, jak je to možné? Vždyť´ cvičím, zdravě jím! Kde je chyba?  Také moje klientky si na lekcích stěžovaly na různé zdravotní problémy, jako hemeroidy, inkontinenci, nedostatek energie, únavu, a velmi často také na nespokojenost v partnerských vztazích a v manželství .

Hlavou se mi začaly honit otázky jako:

  • Jak je možné, že žena, která cvičí, není v pohodě, naopak je stále unavená?
  • Jak je možné, že žena, která se zdravě stravuje, nemá nadváhu, žije v blahobytu, tak není happy?
  • Jak je možné, že mladá sportující žena nemůže otěhotnět a má gynekologické potíže?
  • Jak je možné, že zdánlivě zdravá žena se počurává v těhotenství, po porodu, při zátěži, když si kýchne, když se směje, natož pak po menopauze?

Viděla jsem, že ženy s takovými potížemi se necítí komfortně a propadají se do depresí. Objevují se u nich pocity úzkosti a strachu. Ani já jsem se necítila dobře, i přesto, že jsem denně cvičila. Něco důležitého mi chybělo.

 

A našla jsi, co by mohlo pomoci? Jak Tobě, tak Tvým klientkám?

No, nebylo to hned. Postupně jsem vyzkoušela různé varianty.

Nejdříve lékař. Nasadil mi léky, ale to mi nepřipadlo jako řešení příčiny. Pak kamarádka. No, přece jí nemůžu říci, že mám inkontinenci, je to příliš intimní! Tak jsem se k tomu postavila, jak jsem byla zvyklá: „Já sama si poradím. Překonám bolest nebo přestanu být aktivní. Anebo si vezmu vložku, jak jsem to viděla v reklamě“.

Pořád mi ale vrtalo hlavou, kde je skutečná příčina těchto problémů.

Až jsem na to opakovaně narazila v různých článcích a zdrojích, které jsem vytrvale prohledávala.

Přetížené/stažené pánevní dno.

Není jen důsledkem cvičení. Může to být i následkem přehnaných nároků na sebe sama, nenaslouchání svému tělu, svým emocím, svým potřebám, své vnitřní ženě….Ale to jsem v té době zatím jen tušila.

Ty jsi Karlo „žena činu“, tak co následovalo?

Stále se vše točilo kolem HSSP/CORE. Součástí CORE jsou svaly pánevního dna. Jenže o těch jsem věděla jen to, že existují. Jediný povel pro aktivaci těchto svalů, který jsem znala, bylo vtahování tamponu nebo zapínání těsných kalhot. Což nestačilo ani mně ani mým klientkám. Chtěla jsem vědět víc.

Našla jsem si v Brně dopolední workshop „Pánevní dno“.  Co bylo obsahem? Málo teorie, hodně praxe, cviky na balančních pomůckách. Lektorka mluvila o něčem, čemu jsem vůbec, ale vůbec, nerozuměla. Workshop mi nedal vůbec nic, odcházela jsem rozladěná. O čem to lektorka mluvila? Květina? Trampolínka? Cože? Kde? Jak?

Uplynulo několik týdnů a narazila jsem při brouzdání po internetu na Školu pánevního dna a Metodu 3×3, kurz pořádaný v Praze Renatou Sahani. Tak jsem vyrazila do Prahy.

 

Teď jsem zvědavá. Jaké byly Tvoje první dojmy z tohoto kurzu?

Byla jsem překvapená, toto byla úplně jiné forma cvičení, než jsem znala já. Klidná, mírná a bez velkého úsilí.

Informace, že pánevní dno je „živá květina“, „živá bytost“, nikoli jen pouhý sval, byla pro mě malinko šokující. Povídaly jsme si o běžných, pro mě známých reakcích těla (svírání žaludku, knedlík v krku), podle kterých mohu rozpoznat, co je pro mě dobré, a co ne. Pánevní dno je zdrojem ženské síly a intuice. Různé emoce, ať už jsou radostné, vzrušující či nepříjemné, se zapisují do svalů pánevního dna. To všechno souvisí s pánevním dnem? I tyto skutečnosti mají vliv na to, abychom byli zdraví? Nestačí jen pohyb a zdravý životní styl! Nůžky, naznačující, co všechno souvisí se cvičením, se značně rozevřely. Byla jsem překvapená a nadšená zároveň.

 

 

Co jsi vnímala jako největší přínos kurzu Tajemství pánevního dna pro Tebe?

Nadchla mě emoční rovina a práce s ní. Celý kurz byl pro mě velkým zážitkem. Napětí bylo pryč. Cítila jsem se skvěle. Konečně jsem objevila „TO“, co mi chybělo.

Opět se potvrdilo, že nestačí mít v pořádku jen fyzikou rovinu. Takže pokud se cítím unavená, lenivá nebo tzv. „bez energie“, je to z toho důvodu, že energie v mém těle stagnuje nebo je blokovaná. Učily jsme se, jak být uzemněná, „neulítávat si“. Pro mě nové a nové informace. Vyzkoušela jsme si dechová cvičení. Wov momentem bylo používání energetického čerpadla. To znamená, jak si mohu energii načerpat nebo jak načerpanou energii ve svém životě „ukočírovat“.

Nejcennější informací bylo, že pánevní dno není jen skupina svalů, že je to mnohem víc a že pouhé cvičení s ním nestačí. Zdravé pánevní dno je živé, pružné a krásné.

Je úžasné, jak je to všechno propojené. Důležité je se naučit cviky provádět velmi opatrně a jemně. „Netlačit na pilu“. Což bylo pro „fitnesačku“, jako jsem já, těžké. Nebýt při jakémkoliv cvičení urputná.

 

Byla jsi tak nadšená, že jsi rovnou pokračovala půlročním akreditovaným lektorským kurzem. Teď už sama nějakou dobu vedeš kurzy Tajemství pánevního dna, nebo provádíš klienty individuálně. Také vím, že správné zapojení svalů pánevního dna je součástí Tvých fitness lekcí. Jaký po letech praxe vidíš přínos pro sebe a hlavně Tvoje klientky. A dnes už i klienty, kteří jak vím, se Ti hlásí na individuální lekce.

Všechno se vším souvisí.

Všechny tři roviny – tělo, emoce a energie jsou důležité a hrají roli. Začínala jsem chápat mé bolesti v zádech, SI kloubech, proč jsem byla stále unavená.

Mé pánevní dno je dnes živé a více spokojené.  Různé formy problémů, které jsem měla, vymizely. Cítím se mnohem silnější a v ženské síle. Upravila jsem formu trénování. Není potřeba zvedat těžký váhy!

Pochopila jsem, co znamená “Tady a teď“.

Partnerský život je mnohem bohatší a skutečnější.  Jsem klidnější a vyrovnanější. Více si všímám a užívám života.

Shrnula bych to tak, že nepotkat před lety Renatu Sahani a její unikátní Metodu 3×3, tak bych dnes už nemohla trénovat. Byla bych bez práceL. Měla bych výhřez ploténky, silnou inkontinenci, o sexu ani nemluvě. Nebyla bych taková, jako dnes jsem.

Jsem vděčná, že jsem mohla být součástí úžasné skupiny žen, které jsem poznala na kurzu. Že jsem se vrátila sama k sobě.

Chcete si o Karle přečíst víc?

Nebo rovnou přijít ke Karle na kurz?

 

 

Komentáře